Danske eksperter i inbound marketing og digital markedsføring

Danske eksperter i inbound marketing og digital markedsføring

Hos 1st Place har de dybdegående kendskab til inbound marketing og PPC. Læs mere om digital markedsføring på 1stplace.dk.

Digital markedsføring & inbound marketing

Emnerne digital markedsføring & inbound marketing omfatter mange ting. Man kunne nævne: Content marketing, søgemaskineoptimering, SoMe marketing, konverteringsoptimering og PPC. Alle disse indgår i digital markedsføring. Content marketing hænger tæt sammen med inbound marketing, som handler om at tiltrække kunder igennem fx netop content marketing eller søgemaskineoptimering. Modsat outbound marketing, så er inbound marketing mere fokuseret på, hvad virksomheden selv kan gøre, uden at presse reklamer i hovedet på kunderne. Det er vigtigt at forstå forskellen mellem outbound og inbound marketing, da de har meget forskellige udtryk. Inbound marketing er en mindre aggressiv metode inden for digital markedsføring.

Lad os behandle digital markedsføring & inbound marketing dybere. SEO betyder søgemaskineoptimering, og SEO berører flere af de førnævnte emner. Inden for digital markedsføring & inbound marketing betyder det at din hjemmeside optræder bedre i søgemaskiner som Google. Søgemaskineoptimering afhænger af flere ting. En af dem er din content marketing, hvor du producerer materiale, som dine kunder interesserer sig for. Her optræder fx artikler. Dette bidrager også til konverteringsoptimering, som også er et emne inden for digital markedsføring & inbound marketing.

Inden du begynder på content marketing har du undersøgt, hvad dine kunder søger efter i søgemaskinerne. Dette er også en del af din søgemaskineoptimering. Herefter starter din virksomhed produktionen af content og dermed en aktiv content marketing strategi.

SoMe marketing tager også andel i din content marketing, men spredningen i SoMe Marketing er anderledes, da du har mulighed for at promovere den på sociale medier og derved opnå en helt anden PPC. Det er derfor SoMe marketing og content marketing ikke hænger fuldstændigt sammen. Hvis dine indsatser inden for content marketing og SoMe marketing er gode, vil du se en stigning af trafik. Her kan vi nævne konverteringsoptimering som kan bidrage til flere salg. For at øge konverteringsoptimeringen er det vigtigt at forbinde din hjemmeside med dine kampagner inden for SoMe marketing og content marketing.

Inbound marketing & PPC

Vi nævnte at PPC hænger sammen med søgemaskineoptimeringen. PPC bør være med i dine økonomiske tanker for din virksomhed, da PPC godt kan løbe løbsk, hvis man ikke har overblik over hvad ens PPC er. Når du går i gang med at finde ud af, hvilke søgeord der er attraktive, så vil der være en pris på dem. Det er her, inden for inbound marketing, at du skal cost-benefit analysere og vælge de ord som passer på dit produkt og dine content marketing & SoMe marketing kampagner. Når det er gjort, så skulle du gerne have en fornuftig balance mellem PPC og den trafik du får, og de udgifter du bruger på PPC. Alle elementer inden for digital markedsføring & inbound marketing hænger sammen. Søgemaskineoptimering, content marketing, SoMe marketing, konverteringsoptimering & PPC påvirker eller bliver påvirket af hinanden, men slutteligt så afhænger din digitale markedsføring af dine kunder og deres tilstedeværelse.

Comments are closed.